Technische gegevens van een ( standaard) Suzuki Samurai

 

           Carrossievorm: Terreinwagen

           Transmissie: Handgeschakeld

           Aantal versnellingen: 5

           Aantal deuren: 3

           Brandstof: benzine

           Soort voertuig: Personenauto

 

 

                        Maten en gewichten

 

Lengte : 3,43 m      

Breedte : 1,52 m

Hoogte : 1,67 m

Draaicirkel : 9,8 m

Inhoud brandstoftank : 40 liter

Rijklaar gewicht : 895 kg

Wegenbelasting : Min. 71 euro max. 80 euro

Max. toelaatbaar gewicht : 1.330 kg

Gewicht aanhanger geremd : 1.100 kg

Gewicht aanhanger ongeremd : 442 kg

 

 

                              Motor

             Motorinhoud 1.324 cc

                Aantal cilinders : 4

                Aantal kleppen : 8

                Plaatsing cilinders : lijn

                Maximaal vermogen 47 KW / 63 pk

                Klik hier motor 1300cc

 

 

 

                       Onderstel

Aandrijving : achter 

( bij ingeschakelde 4x4, is achter en voor )

Remmen voor : schrijfrem

Remmen achter : Trommelrem

Wielophanging : starre as



                                                                          

    


                                                                              Body

                   
 
                                

                                               


                                                               Opkrikken van een Samurai,

            Deze kan op verschillende manieren:     

        Onder de plaat van bladveerhouder     Houder van de bladveren, waar vaak
                                                    ook de site-bar aan bevestigd is.   

                 

 Onder het differentieel    
     

Met een steekbrug zet men vaak de armen, onder het bladveren.

Dat is niet aan te raden!

Desuk heeft vaak op de brug gestaan en is voorgekomen, dat met een steekbrug, desuk van de bladveer afgleed.               Weleenswaar gleed desuk maar een stuk uit, op de brug, maar de schik zat er wel in.

Het beste en het veiligst manier, is de armen onder de bladveerhouder te plaasten, waar ook vaak de side-bar aan bevestigd wordt.

Zo staat staat de wagen het stevigst..

 


                                          Op deze manier kan het ook, maar echt veilig is het niet.
                    die staat op 5x5 mm staalplaatjes.
                    Velgen-wissel van desuk.

                                       
                                    

                 


                                                                           chassis
  
             




                                                        Onderstel
 
                                         
                  

                                                    
                                                    Uitlaatsysteem
                                     
                                           


                                                    Electra-schema

                                          
 
                                         

                                           Foto's van www.zuoda.net


                                      
                                          Ophanging van trail master
                                        

                                         



                                                    Stuurinrichting